Vill du få hjälp med din beställning?
Ring 010-199 99 00
Sök

Problem med mjukvarunedladdning för fiber-tv

Om du som fiber-kund med upplever problem med att boxen fastnar vid uppdatering av ny mjukvara kan du följa stegen i denna guide för att åtgärda problemet.

 

Kontrollera kopplingen

  1. Säkerställ så att tv-boxen är inkopplad till TV-uttaget i tjänstefördelaren som du har erhållet från stadsnätet.
  2. Koppla bort eventuell trådlös utrustning. Ibland kan signalen vara för svag när det sitter utrustning mellan tv-boxen och tjänstefördelaren. För att få så stark signal som möjligt rekommenderar vi att koppla med kabel tills uppdateringen är genomförd.
  3. Kontrollera vad du får för IP-adress i boxen. IP-adress kollar du upp såhär:
    Gå in på Meny på fjärrkontrollen -> Välj "Inställningar" -> Välj "Information". Kolla nu vad som står under "Ethernet IP-adress".

Välj sedan det alternativ nedan som stämmer överens med det du ser på skärmen:

 

Kontakta oss