Kundservice

Sök

Inga kanaler på Fiber-tv

Denna guide gäller endast för Fiber-tv kunder som har tekniska problem som gör att kanalerna inte fungerar. Detta kallas då Totalt Avbrott. Ibland visas detta på skärmen via olika felmeddelanden, ex. "Fel 53". 

Oftast beror tekniska problem på fiber-tv på att utrustningen inte är korrekt inkopplad och att tv-boxen då inte får rätt IP-adress. I vissa fall kan det även bero på störningar i nätet. Upplever du problem bör du alltid först kontrollera om du är påverkad av någon pågående driftstörning. Det gör du här. 

Är du inte påverkad av någon störning, men ändå saknar kanaler, fortsätt felsökningen här nedanför.


 

Kontrollera först vad du får för IP-adress i boxen. IP-adress kollar du upp såhär:
Gå in på Meny på fjärrkontrollen -> Välj "Inställningar" -> Välj "Information". Kolla nu vad som står under "Ethernet IP-adress".

Välj sedan det alternativ nedan som stämmer överens med det du ser på skärmen:

Kontakta oss