Kundservice

Sök

Inga kanaler på Fiber-tv

Din tv-box verkar vara felaktigt inkopplat då den inte tar emot någon IP-adress och då fungerar inte tv-tjänsten. Är du ny kund och aldrig haft fungerade bild, följ instruktionerna på denna länk först.

  1. Det du behöver göra nu är att koppla tv-boxen direkt till din tjänstefördelare. Är din tv-box redan kopplad direkt mot tjänstefördelaren, hoppa då till steg 2.


    Du kopplar tv-boxen till tjänstefördelaren så här:

    Koppla nätverkskabelns ena ände i tv-boxen och den andra i den port i tjänstefördelaren som är avsedd för tv (vanligtvis LAN 2). Har du kringutrustning så som router, uppkopplingskit eller trådlösa tv-bryggor ska du alltså koppla ur dessa och dra en kabel rakt mellan boxen och tjänstefördelaren.

    Har du beställt trådlös tv-brygga från Viasat kan du hitta information om hur du kopplar in den via den medföljande inkopplingsguiden för tv-bryggan.
     
  2. Starta nu om din tv-box samt tjänstefördelare. Gå tillbaka till din tv-box och kontrollera IP-adressen igen. Gå in på Meny på fjärrkontrollen -> Välj "Inställningar" -> Välj "Information". Kolla nu vad som står under "Ethernet IP-adress".
     
  3. Börjar IP-adressen nu med 10.xxx.xx.xxx så har du fått rätt signal in i din tv och kanalerna bör fungera. Om det fortfarande inte fungerar, trots att du har rätt IP-adress: Klicka här.
  4. Börjar IP-adressen inte med 10.xxx.xx.xxx trots att du nu kopplat rätt, så behöver en felanmälan göras. Gå då hit för att fylla i en felanmälan.
Kontakta oss