Kundservice

Sök

Avstängt abonnemang - På grund av obetald faktura

<!--td {border: 1px solid #ccc;}br {mso-data-placement:same-cell;}--> Om du inte betalar din faktura i tid riskerar du att få tv-signalen avstängd. Det tillkommer även en avstängningsavgift på 245kr.

Felmeddelande: 
"Kanalen finns inte tillgänglig vilken kan bero på: att den inte ingår i ditt abonnemang, att du har en obetald faktura, att ditt kort har tappat signal eller att det är sändningsuppehåll. På viasat.se/minasidor kan du se vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang samt se dina aktuella fakturor. Här kan du även testa att skicka en ny signal till boxen. Är din box ansluten till internet skickar du signal via den blå knappen på fjärrkontrollen. (4)" 

Åtgärd för att få tillbaka bilden inom 30 minuter:  

  1. Kontrollera om du har en obetald faktura - Detta kan du enkelt göra via Mina Sidor. (Om du har problem med att logga in kan du läsa mer här)
  2. Betala fakturan direkt på Mina Sidor, du får då tillbaka tv-bilden efter ca 30 minuter.  

Om du har fått en faktura från inkassobolaget Lowell sker betalningen direkt till dem. Läs mer här 



Relaterade artiklar och information: 
 Påminnelseavgift
 Våra betalningssätt
 Allmänna villkor
 SMS om utebliven betalning

Kontakta oss
Copyright © Viasat AB 2019