Kundservice

Support

Här hittar du svar på dina frågor!

Sök

Betalning via autogiro

<!--td {border: 1px solid #ccc;}br {mso-data-placement:same-cell;}--> På Mina Sidor kan du se en specifikation över vad som kommer att dras på ditt autogiro denna månad. Om du ändrar ditt kanalutbud, betalningsperiod eller om beloppet skiljer sig från föregående månads betalning kommer du att få en skriftlig specifikation hemskickad per post. Trots att du får en skriftlig specifikation hemskickad kommer beloppet att dras som vanligt från ditt autogiro.

Pengarna dras från ditt konto den sista vardagen i månaden. Saknas täckning görs ett andra dragningsförsök nästkommande vardag. Kan inte dragningen genomföras skickas en faktura, inklusive påminnelseavgift till dig. 

Ansökning samt avslut av autogiro

Via din internetbank ansöker du enkelt om autogiro hos Viasat. 
Det kan ta uppemot 2 månader innan autogiro är aktiverat, detta kan variera mellan olika banker. 

Även avslut/ändring av autogiro hanteras via din internetbank. Om du avslutar ditt autogiromedgivande övergår du automatiskt till pappersfaktura. Kom ihåg att det då tillkommer 49 kr i faktureringsavgift.

 

För att se information om autogiro från bankgirocentralen, klicka här.



Relaterade artiklar och information: 
Viasats betalningsuppgifter
Betalning via faktura
Betalning via e-faktura
 

Kontakta oss