Kundservice

Sök

Systemet upptaget/Ingen information tillgänglig

<!--td {border: 1px solid #ccc;}br {mso-data-placement:same-cell;}--> Felkod: Systemet upptaget / Ingen information tillgänglig beror på att din digitalbox inte har tillgång till internet när du försöker starta igång playtjänsten i digitalboxen.

  1. Kontrollera hur du har kopplat in digitalboxen till Internet. 
  2. Gör digitalboxen strömlös.
  3. Om du har anslutit digitalboxen till internet med hjälp av trådlösa bryggor gör även dessa strömlösa och starta om utrustningen.
  4. Gör modemet/gateway och eventuell router strömlös och starta sedan om utrustningen.
  5. Kontrollera att lamporna blinkar vid nätverkskabelns utgång på routern/modemet och boxen. Om det inte blinkar saknas kontakt med internet. Prova i så fall med en annan nätverkskabel.


Relaterade artiklar och information:
Blanka menyer i Playtjänster
Inkoppling av Playtjänster
Viaplay Smart-TV

Kontakta oss
Copyright © Viasat AB 2019