Kundservice

Sök

Viaplay bildproblem

<!--td {border: 1px solid #ccc;}br {mso-data-placement:same-cell;}--> Att bilden eller ljudet hackar kan bero på en eller flera anledningar:

  • Du bör kunna ta emot minst 6 Mbit/sek för att undvika hackande och stopp i filmen. Testa din hastighet här. Tänk på att testet endast utförs under en kort period, detta betyder inte att anslutningen till internet kan hålla den här hastigheten kontinuerligt under 1-2 timmar.
  • Det är möjligt att du har ett tillfälligt problem med Internet. Kontakta din internetleverantör om du har problem med dina internetinställningar.
  • En mobil eller trådlös anslutning kan inte leverera en lika jämn uppkoppling som en fast. Därför kan det börja hacka eller buffra då kvaliteten på tjänsten stundvis varierar. 
  • Webbläsaren kan ibland få problem då den varit igång under en längre tid eller att man har för många flikar öppna samtidigt. Pröva att starta om webbläsaren eller ladda ner en alternativ webbläsare. Viaplay rekommenderar senaste versionen av Internet Explorer, Google Chrome, Safari eller Mozilla Firefox för bästa upplevelse.
  • Om du använder ett lokalt nätverk kan det vara problem med ditt hemnätverk, prova då att ansluta dig direkt till uttaget för att säkerställa att problemet ej är lokalt.  
  • I mobila enheter kan problem med uppspelningen bero på dålig täckning.
     


Relaterade artiklar och information: 
Viaplay utbud
Viaplay bildkvalitet
Kom igång med Viaplay.se
Streamade tv-kanaler 

Kontakta oss
Copyright © Viasat AB 2019