Kundservice

Support

Här hittar du svar på dina frågor!

Sök

"Kanalen finns inte tillgänglig vilket kan bero på...(4)"

Felmeddelande:
"Kanalen finns inte tillgänglig vilken kan bero på: att den inte ingår i ditt abonnemang, att du har en obetald faktura, att ditt kort har tappat signal eller att det är sändningsuppehåll. På viasat.se/minasidor kan du se vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang samt se dina aktuella fakturor. Här kan du även testa att skicka en ny signal till boxen. Är din box ansluten till internet skickar du signal via den blå knappen på fjärrkontrollen. (4)" 

Meddelandet kan bero på följande: 

  • Obetald faktura - Steg 1 i åtgärder
  • Kanalen ingår inte i ditt abonnemang (om du inte har HD-paketet på ditt abonnemang visas meddelandet på HD-kanalerna) - Steg 1 i åtgärder
  • Programkortet har tappat signalen - Steg 2 i åtgärder
  • Sändningsuppehåll på kanalen. Kontrollera vår TV-tablå om vi sänder något vid tidpunkten 
     

Åtgärder:

  1. Kontrollera att du inte har några obetalda fakturor via Mina Sidor. På Mina Sidor kan du även se ditt nuvarande kanalpaket. (Läs mer här om du har problem med att logga in)
  2. Skicka signal via Mina Sidor.
  3. Gör en systemåterställning av digitalboxen, instruktioner hittar du här genom att välja din digitalbox och sedan "systemåterställning".


Relaterade artiklar och information:
 Kanalpaket 
 Mina Sidor - Logga in
 Mina Sidor - Skapa konto
 Mina Sidor - Glömt lösenord

Kontakta oss