Kundservice

Sök

"Det har uppstått ett tekniskt problem med din hårdvara... (10)"

Felmeddelande:
"Det har uppstått ett tekniskt problem med din hårdvara. Vänligen kontakta vår kundservice. (10)"

Meddelandet kan bero på följande: 

  • Programkortet är fel insatt - Steg 1 i åtgärder
  • En låsning i digitalboxen - Steg 3 i åtgärder

Åtgärder:

  1. Kontrollera att programkortet är korrekt insatt i digitalboxen
  2. Gör boxen strömlös och ta ut programkortet. Återanslut strömmen och låt boxen starta upp utan kortet i, avvakta ca 30 sekunder innan du sätter tillbaka kortet
  3. Gör en systemåterställning av digitalboxen, instruktioner hittar du här. (Välj din digitalbox genom att klicka på bilden. Om du har en Pace/Arris 3000 - Klicka här)
  4. Skicka signal via Mina Sidor. På Mina Sidor kan du även se ditt nuvarande kanalpaket. (Läs mer här om du har problem med att logga in)


Relaterade artiklar och information: 
 Digitalboxar
 Mina Sidor - Logga in
 Mina Sidor - Skapa konto
 Mina Sidor - Glömt lösenord

Kontakta oss
Copyright © Viasat AB 2019