Kundservice

Sök

"Programkortet är inte aktiverat för din box... (14)"

Felmeddelande:
"Programkortet är inte aktiverat för din box. Har du fått ett nytt programkort och har en box som är ansluten till internet aktiverar du ditt abonnemang via den blå knappen på fjärrkontrollen. Detta kan du även göra på viasat.se/mina-sidor eller via vår talsvarstjänst på 08-56 20 33 00. Du behöver då uppge boxnummer: 0XXXXXXXXXX och kortnummer: 01XXXXXXXXXX. (14)".

Meddelandet kan bero på följande:

  • Fel programkort sitter i tv-boxen - Steg 1 i åtgärder
  • Programkortet är inte aktiverat - Steg 2 i åtgärder
  • Tv-boxen är inte registrerad på ditt abonnemang - Steg 2 i åtgärder 
  • Låsning i tv-boxen - Steg 3 i åtgärder 


Åtgärder: 

  1. Kontrollera att korrekt programkort sitter i tv-boxen
  2. Ring vår talsvarstjänst på 08-56 20 33 00 för aktivering av programkortet och tv-boxen
  3. Gör en systemåterställning av tv-boxen, instruktioner hittar du här
  4. Skicka en signal via Mina Sidor. På Mina Sidor kan du även se ditt nuvarande tv-paket. (Läs mer här om du har problem med att logga in)


Relaterade artiklar och information: 
 Aktivera ny digitalbox
 Tv-boxar
 Mina Sidor - Logga in
 Mina Sidor - Skapa konto
 Mina Sidor - Glömt lösenord

Kontakta oss
Copyright © Viasat AB 2019