Kundservice

Sök

Checklista för dig som är ny fiber-tv kund hos Viasat

  • Om du sedan tidigare har en fiberoperatör registrerad på din adress är det viktigt att du avslutar den så snart som möjligt. Kontakta din gamla operatör för att avsluta och be samtidigt om datumet då avslutet sker. Meddela oss datumet på viasat.se/fiberaktivering
  • Så snart stadsnätet har aktiverat din adress skickas ditt startpaket och du får bild i din tv. På viasat.se/minasidor kan du enkelt hålla dig uppdaterad och vi skickar även löpande SMS med status på din adress.
  • Dina ”Upplev allt-månader” (frimånader) startar självklart inte förrän du har fått hem startpaketet med utrustningen. Under tiden kan du njuta av ditt fria utbud på Viaplay med serier, film, sport och streamade tv-kanaler.
  • Mer info om detta och liknande frågor hittar du på viasat.se/kundservice

 

Är du idag parabolkund och har valt att lägga till bredband via fiber är det också viktigt att du avslutat ditt nuvarande bredband via fiber hos din operatör innan vi kan aktivera vår tjänst på adressen.

 

 

Kontakta oss
Copyright © Viasat AB 2019