Vill du få hjälp med din beställning?
Ring 010-199 99 00
Sök

Checklista för dig som är ny kund hos Viasat

Avsluta din gamla fibertjänst:
Om du sedan tidigare har motsvarande fibertjänst via en annan leverantör måste du säga upp denna innan signalen från Viasat kan fungera. Endast en operatör åt gången kan nämligen skicka signal hem till dig. Meddela sedan oss via denna länk vilken dag din tidigare operatör upphör med sin signal, så ser vi till att aktivera din nya tjänst i samband med detta.

Lokalisera din tjänstefördelare
Tjänstefördelaren kan se ut på lite olika sätt beroende på vart du bor, men sitter oftast på en vägg nära ytterdörren och är något som installeras/monteras av ditt stadsnät när fiber dras till fastigheten. Det är i tjänstefördelaren du sedan kommer att koppla utrustningen vi skickar till dig. 

Beställ installationshjälp
Vi samarbetar med Smartify och erbjuder personlig hjälp med installation hemma hos dig. Till en kostnad av 399kr (efter RUT) kommer en tekniker hem till dig på avtalad tid och hjälper till med installation och ser till att du kommer igång med de tjänster du beställt från Viasat. Beställ installationshjälp här.

Aktivera Mina sidor på viasat.se 
På viasat.se/minasidor hittar du massor av nyttig information om din tjänst. Du loggar in enkelt med Mobilt BankID och kan t.ex. chatta med kundservice, se och betala dina fakturor, följa din order och få värdefulla tips.

Kom igång med Viaplay redan nu
Streamingtjänsten Viaplay ingår för alla Viasatkunder direkt från att du signerat avtal. I Viaplay får du tusentals timmar livesport, filmer, serier och barnprogram och streamade kanaler på alla dina skärmar. Titta live eller upp till 48 timmar senare. Utbudet i Viaplay baseras på ditt valda tv-paket hos Viasat. Aktivera ditt Viaplaykonto här.

Kontakta oss
Om det är någonting du undrar över och du vill komma i kontakt med oss på Viasat kan du besöka viasat.se/kundservice. Här kan du få svar på vanliga frågor samt chatta med kundservice. Du chattar genom att klicka på den blå ikonen nere till höger. Den är synlig under öppettiderna 14:00-21:45 på vardagar och helger 14:00-18:00.

Första fakturan
Den första fakturan innehåller engångskostnader som startavgift, hårdvarukostnad samt frakt och miljöavgift. På din orderbekräftelse kan du se vilka engångskostnader som gäller ditt abonnemang. Därför kommer denna fakturan innan du börjar betala själva abonnemangsavgiften. Läs mer om första fakturan här. Tänk på att du kan skaffa e-faktura eller autogiro för att slippa faktureringsavgifter. Om du har BankID kan du enkelt fylla i och signera denna blankett direkt på vår hemsida för att skaffa autogiro. Annars ansöker du om det via din internetbank, eller kontaktar din bank.

Kontakta oss
Copyright © Viasat AB 2020