Kundservice

Sök

Prishöjning för vissa bredbandskunder

Den 1 oktober 2018 höjs kostnaden för de bredbandskunder som haft ett pris som ligger lägre än aktuellt listpris. Du som är påverkad utav denna justering har blivit informerad via mail under de senaste dagarna. 

 

Varför höjer ni mitt pris?
Viasats lågprisstrategi för bredband gör att marginalerna är knappa. Därför behöver vi justera upp priset till gällande prislistor i ditt stadsnät. Du har fortfarande det billigaste bredbandet jämfört med övriga TV-leverantörer.

Vad mer får jag med tanke på höjningen?
Du får fortfarande bredband till ett väldigt bra pris jämfört med vad övriga TV-leverantörer erbjuder för samma hastighet. Denna justering görs framförallt då stadsnäten höjt avgifterna i ert stadsnät.
Du får fortfarande bredband till DET BILLIGASTE PRISET jämfört med vad övriga TV-leverantörer erbjuder för samma hastighet. Denna justering görs framförallt då stadsnäten höjt avgifterna i ert stadsnät.

Vad innebär detta för mitt avtal med er?
Viasat har ingen bindingstid på bredband och uppsägningstiden är 1 månad. 

När träder höjningen i kraft?
Höjningen träder i kraft 1 oktober 2018.

Jag vill ändra till en annan bredbandshastighet.
Du kan röra dig fritt mellan hastigheterna och har möjlighet att upp eller nedgradera din hastighet på mina sidor.

Kontakta oss
Copyright © Viasat AB 2019